- Home
- Pomoc finansowa dla poszkodowanych przedsiębiorców

- Opublikowano: 2024-10-04
Pomoc finansowa dla poszkodowanych przedsiębiorców
Z dniem 4 października br. weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Zawiera ona ważne rozwiązania adresowane do przedsiębiorców. Przedsiębiorcy poszkodowani w wyniku powodzi, bez względu na formę prowadzonej działalności gospodarczej, mogą ubiegać się o jednorazowe świadczenie interwencyjne. Wystarczy, że w tym celu złożą oświadczenie, że ponieśli straty w wyniku powodzi. Niezwłocznie po złożeniu wniosku otrzymają:
- 16 tys. zł wsparcia na każdą osobę zgłoszoną do ubezpieczenia w ZUS
- 75 proc. średniomiesięcznego przychodu za rok poprzedni.
Wnioski należy składać do ZUS, gdzie nastąpi weryfikacja, czy świadczenie nie przekroczy wysokości szkody. Wartość możliwej pomocy to maksymalnie 1 mln zł.
Jak złożyć wniosek
Wniosek do ZUS można złożyć w formie elektronicznej. Do wniosku należy dołączyć informacje lub oświadczenia dotyczące m.in.:
- preferowanego sposobu wyliczenia wysokości świadczenia interwencyjnego
- wysokości średniomiesięcznego przychodu uzyskanego z prowadzenia działalności gospodarczej w 2023r.
- ubezpieczenia przedsiębiorstwa od następstw klęsk żywiołowych (umowa zawarta przed wystąpieniem powodzi)
- wysokości wnioskowanej kwoty
- faktycznego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej
- numeru rachunku bankowego.
Poszkodowani będą mogli ubiegać się o pomoc finansową w ciągu pół roku o wejścia w życie przepisów regulujących wypłatę świadczenia interwencyjnego.
Więcej informacji:
https://www.zus.pl/-/wniosek-o-%C5%9Bwiadczenie-interwencyjne-przez-internet-w-plac%C3%B3wce-zus-lub-punkcie-mobilnym?redirect=%2F