• Home
  • Lista aktualności

Ankieta dotycząca jakości życia i potrzeb rozwoju Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego

Badanie ankietowe dot. jakości życia i potrzeb rozwoju Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Oławskie lodowisko otwarte

  • Przez pierwsze trzy dni (od 15 do 17 stycznia) WSZYSCY WCHODZĄ ZA ZŁOTÓWKĘ 
Trzeba zapłacić tylko za wypożyczenie sprzętu, można przyjść z własnymi łyżwami, wtedy nie ma dodatkowej opłaty. Nie ma limitu czasu. Kupujesz bilet i jeździsz ile chcesz! Na obiekcie jest wyznaczona dodatkowa strefa, po której można się poruszać, mając bilet. Jeśli ktoś zechce odpocząć, może zejść z tafli, przejść do pomieszczenia, gdzie są ławki, automaty z kawą, czekoladą, drobnymi przekąskami.  Można również wyjść na zewnątrz w wyznaczonym obszarze. 
  • Lodowisko znajduje się na oławskim Miasteczku (tereny rekreacyjne przy ul. 11 Listopada)


Półkolonie zimowe 2025

Rozpoczynamy rekrutację dzieci z oławskich szkół podstawowych nr 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8 na półkolonie zimowe. Kartę kwalifikacyjną można pobrać poniżej oraz odebrać w biurze podawczym na parterze Urzędu Miejskiego lub w szkole, do której uczęszcza dziecko. Dokumenty należy złożyć w szkołach w nieprzekraczalnym terminie do 24 stycznia.

Karta kwalifikacyjna - pobierz plik (PDF)
Regulamin - pobierz plik (PDF)


Badanie dla przedsiębiorców: zielona transformacja - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego


Chcesz, aby Twoja firma była bardziej ekologiczna i konkurencyjna?

Wyraź swoje zdanie w badaniu realizowanym dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego i pomóż nam stworzyć lepsze warunki do rozwoju zielonych innowacji na Dolnym Śląsku. Twoja opinia pomoże zidentyfikować bariery i zaproponować rozwiązania, które ułatwią wdrożenie ekologicznych rozwiązań w Twojej firmie.

Weź udział w badaniu i pomóż nam stworzyć bardziej przyjazne środowisko dla przedsiębiorców!

Zapewniamy, że ankieta jest anonimowa – wyniki przedstawiane będą w zbiorczych zestawieniach.

Dodatkowo można zgłosić się do rozmowy pogłębiającej tematykę zielonej transformacji, wynagradzanej e-kodem zakupowym o wartości 150zł.

Ankietę można wypełnić poprzez link:
https://badanie.panelankietowy.pl/index.php?r=survey/index&sid=711195&token=ovJFNfNEmHOMIei&lang=pl

Również poprzez ww. link można zgłosić chęć wzięcia udziału w wywiadzie pogłębionym, ankieta jest aktywna do 15 stycznia.

To dzięki opinii lokalnych przedsiębiorców władze regionalne mogą podjąć odpowiednie działania, które mogą się przełożyć m.in. na instrumenty wsparcia dla firm.

O dalszych inicjatywach będzie można przeczytać na stronie Urzędu (https://umwd.dolnyslask.pl/).
 


Pomoc rolnikom poszkodowanym wskutek wrześniowej powodzi

Uprzejmie informuję, że Rada Ministrów w dniu 3 grudnia br. przyjęła rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 1784).
            Zgodnie z nowymi przepisami, producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych powstały szkody spowodowane wystąpieniem w 2024 r. deszczu nawalnego lub powodzi, które wynoszą powyżej 30% średniej rocznej produkcji roślinnej mogą ubiegać się o pomoc:
1) w formie dotacji w wysokości:
 - 3000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku deszczu nawalnego lub powodzi w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 70% plonu;
 - 2000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku deszczu nawalnego lub powodzi w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 50% i mniej niż 70% plonu;
 - 1000 zł na 1 ha powierzchni upraw rolnych, na których wystąpiły szkody w wyniku deszczu nawalnego lub powodzi w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich w wysokości co najmniej 30% i mniej niż 50% plonu.
2) w wysokości równowartości III i IV raty podatku rolnego za 2024 r.
            Wnioski o powyższą pomoc producenci rolni będą mogli składać za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 31 stycznia 2025 r. Do wniosku o pomoc należy dołączyć protokół oszacowania szkód. Pomoc będzie wypłacana wg. kolejności złożenia wniosku do kwoty 54 mln zł. O powyższą pomoc nie będą mogli ubiegać się producenci rolni, którzy wnioskowali o pomoc z tytułu wystąpienia szkód w wyniku powodzi, w związku z którą wprowadzono stan klęski lub przymrozków wiosennych, huraganu, gradu lub deszczu nawalnego, które wystąpiły do 10 września 2024 r.
                                                                                                       Z up. Wojewody Dolnośląskiego
Michał Jerzmański
 
 Dyrektor Wydziału
  Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
 


ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

 31 stycznia 2025 r. upływa nieprzekraczalny termin:
- złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w 2024 roku,
- dokonania wpłaty całości lub pierwszej raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w roku 2025.
Aktualny druk oświadczenia do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Oławie:

zakładka BIP/Urząd Miejski/Obsługa Klienta/Jak załatwić sprawę/Działalność Gospodarcza/procedura SP-16. Link do strony: https://bip.um.olawa.pl/a,20305,sp-16-oswiadczenie-o-wartosci-sprzedazy-poszczegolnych-rodzajow-napojow-alkoholowych.html

Wpłaty można dokonać:
• w kasie Urzędu Miejskiego lub
• przelewem na konto Urzędu Miejskiego: Bank Spółdzielczy w Oławie,

  nr rachunku: 51 9585 0007 2004 0016 7716 0008.


Komunikat


Uprzejmie informujemy, że w dniu 24.12.2024 r. PSZOK w Godzikowicach będzie zamknięty, a 31.12.2024 r. czynny będzie do godziny 12:00.
Za utrudnienia przepraszamy.

 

KOMUNIKAT

Uprzejmie informujemy, że Urząd Miejski w Oławie sprawuje zarząd nad

Cmentarzami Komunalnymi w Oławie. Wszelkie sprawy administracyjne można

załatwić w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska,

Plac Zamkowy 15, (parter pokój nr 1B) tel. 71 303 55 51.



Ogłoszenie

OGŁOSZENIE
BURMISTRZA MIASTA OŁAWA
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
terenu w rejonie zachodniej części ul. Szmaragdowej w Oławie
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130)
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Miejską w Oławie Uchwały Nr VII/53/24 z dnia 26 września 2024 r.
w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie zachodniej części ul. Szmaragdowej w Oławie
Na podstawie art. 39 ust 1, art. 46 ust 1 pkt 1 w związku z art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1112) zawiadamiam o przystąpieniu do opracowania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków ww. planu miejscowego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Interesariusze mogą składać wnioski do wyżej wymienionego planu miejscowego oraz uwagi i wnioski do prognozy oddziaływania na środowisko w terminie do dnia 14.01.2025 r.
Wnioski należy składać do Burmistrza Miasta Oława na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego na adres Urzędu Miejskiego w Oławie, pl. Zamkowy 15, 55-200 Oława lub drogą elektroniczną na adres: olawa@um.olawa.pl lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Wnioski należy składać na formularzu (UA-7 formularz pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego) zamieszczonym na BIP Urzędu Miejskiego w Oławie, którego wzór wskazuje Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509).
Zgodnie z art. 8g ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym składający wniosek podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków jest Burmistrz Miasta Oława.
 
                                                                                                                      Burmistrz Miasta Oława 
Tomasz Frischmann


Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04 maja 2016 r.) informuję, że: Administratorem danych osobowych jest: Burmistrz Miasta Oława, 55-200 Oława, pl. Zamkowy 15, tel. 71 303 55 01, 71 303 55 02, email: olawa@um.olawa.pl.
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu realizacji procedur w/w miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na podstawie   przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz realizacją przysługujących praw, można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych przez email: iodo@um.olawa.pl., tel. 71 303 55 79.
Pełen zakres informacji nt. przetwarzania danych osobowych znajduje się na BIP Urzędu Miejskiego w Oławie oraz w siedzibie Administratora. W przetwarzaniu danych osobowych stosuje się ograniczenia określone w art. 8a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

 

Wyłączenia prądu

Dla poprawy pewności zasilania Klientów oraz dla przeciwdziałania awariom infrastruktury energetycznej, TAURON Dystrybucja prowadzi prace, które wiążą się z koniecznością czasowego wyłączenia energii elektrycznej.

Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej dla obszaru Oława ul. Żołnierza Polskiego, ul. 3-go Maja 3a, 3b, 3c oraz garaże przy ul. 3-go Maja dnia 16.12.2024 od godz. 07:00-18:00.