- Home
- Fundusze zewnętrzne
- Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, 2.1 E-usługi publiczne
E-Oława – rozwój i poprawa dostępności elektronicznych usług administracji publicznej dla mieszkańców miasta
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, 2.1 E-usługi publiczne
Opis projektu:
Beneficjent: Gmina Miasto Oława
Całkowita wartość projektu: 1 079 252,87 PLN
Dofinansowanie: 917 364,94 PLN
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020
Działanie: 2.1 E-usługi publiczne
Okres realizacji: 2017-2020
Cele projektu:
Głównym celem projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji oraz zwiększenie dostępu zarówno obywateli (A2C), jak i przedsiębiorców (A2B) do cyfrowych usług publicznych on-line. Celem równorzędnym jest zwiększenie efektywności działania administracji publicznej wskutek informatyzacji i automatyzacji pewnych czynności administracyjnych.
Projekt będzie przyczyniał się do większej dostępności e-usług realizowanych w szczególności w obszarach: administracji publicznej, wspierania przedsiębiorczości i prowadzenia działalności gospodarczej oraz w zakresie dostępu do informacji przestrzennej GIS.
Zakres projektu obejmuje:
- przygotowanie projektu do realizacji (opracowanie Studium Wykonalności),
- zakup usługi Inżyniera Projektu,
- uruchomienie e-usług administracyjnych,
- GIS - systemy informacji przestrzennej, prezentacja danych na mapach,
- dostosowanie i rozwój systemu EZD na potrzeby wdrożenia e-usług cyfrowych,
- zakup infrastruktury sprzętowej,
- szkolenia użytkowników i administratora,
- audyt i aktualizację Polityki Bezpieczeństwa,
- promocję projektu.
Harmonogram projektu:
- IV kw. 2018 – I kw. 2019 – zakup infrastruktury sprzętowej wraz z oprogramowaniem
- II kw. 2019 r. do IV kw. 2020 – wdrożenie i uruchomienie e-usług
Planowane efekty:
Korzyści społeczne realizacji projektu:
- skrócony czas załatwiania spraw urzędowych,
- możliwość otrzymywania drogą elektroniczną przypomnień, np. o zbliżającym się terminie uregulowania opłat,
- poprawa jakości komunikacji z pracownikami Urzędu,
- podwyższenie standardu i jakości życia mieszkańców,
- niższe koszty ponoszone przez mieszkańców z tytułu załatwiania spraw urzędowych,
- redukcja kosztów ponoszonych na druk dokumentów,
- poprawa wizerunku Gminy jako jednostki aktywnej, nowoczesnej, przyjaznej mieszkańcom,
- podniesienie poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych.