Pobierz aplikację
apple app store google play store

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin programu Oławska Karta Mieszkańca określa:
    1. zasady przyznawania Oławskiej Karty Mieszkańca, w tym karty plastikowej, korzystania z uprawnień przysługujących posiadaczowi Oławskiej Karty Mieszkańca.
    2. warunki korzystania w Gminie Miasto Oława z uprawnień w ramach programu Oławska Karta Mieszkańca,
    3. Karta w postaci elektronicznej lub plastikowej potwierdza uprawnienia do korzystania przez jej posiadacza z ulg, zwolnień i preferencji oferowanych na terenie Gminy Miasto Oława przez uczestniczących w programie Partnerów.
  2. Ilekroć w Regulaminie programu Oławska Karta Mieszkańca jest mowa o:
    1. Programie – należy rozumieć program Oławska Karta Mieszkańca.
    2. Mieście – oznacza to Gminę Miasto Oława.
    3. Pakiecie Mieszkańca – oznacza pakiet uprawniający do korzystania z benefitów, zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach programu Oławska Karta Mieszkańca.
    4. Pakiecie - oznacza to zbiory zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach różnych programów.
    5. Mieszkańcu – oznacza to osobę uprawnioną do uzyskania Pakietu Mieszkańca oraz Karty i do korzystania z ulg przypisanych do osoby.
    6. Karta – identyfikator uczestnika Programu w formie elektronicznej lub plastikowej karty, który jednoznacznie wskazuje na uczestnika programu i pozwala na weryfikację jego pakietów.
    7. Uchwała - uchwała Rady Miejskiej nr LXIV/399/23 z dnia 27 kwietnia 2023 roku w sprawie wprowadzenia i realizacji programu Oławska Karta Mieszkańca.

§ 2. Zasady przyznawania i wydawania karty.

  1. Karta wydawana jest bezpłatnie.
  2. Oławską Kartę Mieszkańca może otrzymać każda osoba, która spełnia co najmniej jeden warunek:
    1. jest zameldowana na terenie Miasta,
    2. zamieszkuje na terenie Miasta i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Oławie, ze wskazaniem Miasta jako swojego miejsca zamieszkania, bez względu na to, czy ta osoba osiąga dochód.
  3. Kartę wydaje się na wniosek osoby pełnoletniej, która jest uprawniona do korzystania z programu Oławska Karta Mieszkańca, zgodnie z warunkami zawartymi w § 5 ust 1 uchwały.
  4. Wnioskiem, o którym mowa w ust. 3 Rodzic może objąć dzieci, o których mowa w § 5 ust 2 uchwały.
  5. Dzieci do 6 roku życia korzystają z ulgi zniżek przypisanych do konta rodzica.
  6. W celu uzyskania Karty należy złożyć wypełniony, kompletny i czytelny wniosek. Wniosek może być złożony za pomocą dedykowanej aplikacji lub w formie pisemnej.
  7. Wniosek o wydanie Karty stanowi załącznik nr 1.
  8. Po upływie roku od przyznania, a następnie co rok należy Kartę zweryfikować:
    1. W przypadku osób zameldowanych w Mieście weryfikacja jest przeprowadzana automatycznie i termin ważności Karty jest przedłużany.
    2. W przypadku osób zamieszkałych w Mieście niezbędne jest przedstawienie do wglądu pierwszej strony rozliczenia podatkowego za ubiegły rok lub skan ostatniego rozliczenia w przypadku składania wniosku od stycznia do kwietnia bieżącego roku wraz z potwierdzeniem złożenia rozliczenia lub innego dokumentu: z Powiatowego Urzędu Pracy w Oławie lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oławie, deklaracji śmieciowej, potwierdzającego zamieszkiwanie w Mieście. Gdy rozliczenie lub inny dokument nie zostaną przedstawione lub Miasto nie jest w nich wskazane, wówczas Karta traci ważność.
  9. Przyznawanie Pakietu mieszkańca i wydawanie Karty w postaci elektronicznej:
    1. Wnioskodawca rejestruje konto na stronie https://miasto.olawa.pl/:
      1. za pomocą węzła krajowego login.gov.pl,
      2. za pomocą elektronicznego formularza rejestracyjnego, w którym uzupełnia dane osobowe i oświadcza o ich prawidłowości.
    2. Po rejestracji, za pośrednictwem konta składa wniosek, o przyznanie pakietu, do którego dołącza:
      1. skan dowodu osobistego w przypadku rejestracji konta za pomocą formularza,
      2. aktualne zdjęcie każdej z osób, których dotyczy wniosek,
      3. skan legitymacji studenckiej lub legitymacji szkolnej, w przypadku młodzieży uczącej się do 25 roku życia i oświadczenie o planowanym terminie zakończenia nauki,
      4. skan orzeczenia o niepełnosprawności, w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką Rodziców, w przypadku, o którym mowa w § 5 ust.2 pkt.3 Uchwały,
      5. wnioskodawca, który zamieszkuje w Oławie i nie jest zameldowany dołącza skan pierwszej strony rozliczenia podatkowego za ubiegły rok lub skan pierwszej strony ostatniego rozliczenia w przypadku składania wniosku od stycznia do kwietnia bieżącego roku wraz z potwierdzeniem złożenia rozliczenia lub zaświadczenie z PUP w Oławie o przyznaniu statusu osobny bezrobotnej ze wskazaniem Miasta jako miejsca pobytu tymczasowego lub decyzji z MOPS o przyznaniu zasiłku, ze wskazaniem Miasta jako miejsca pobytu świadczeniobiorcy lub deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wniosek nie będzie rozpatrywany, gdy w przedstawionych dokumentach Miasto nie jest wskazane jako miejsce zamieszkania.
    3. Po założeniu konta, potwierdzając tożsamość za pomocą węzła krajowego login.gov.pl lub zameldowania w Oławie, zgodnego z bazą Urzędu Miejskiego, w przypadku braku niektórych dokumentów, wnioskodawca jednorazowo, przez 7 dni korzysta z tymczasowego Pakietu Mieszkańca. Jeśli w ciągu siedmiu dni brakujące dokumenty nie zostaną uzupełnione, tymczasowy Pakiet Mieszkańca wygasa i wniosek o jego wydanie nie zostanie rozpatrzony.
    4. Pakiet Mieszkańca stały przyznaje się w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
    5. Pakiet Mieszkańca stały zostaje przyznany automatycznie przy założeniu konta przez węzeł krajowy i gdy występuje zgodność z bazą Urzędu Miejskiego.
    6. Załączone dokumenty, po weryfikacji przez pracownika Wydziału Spraw Społecznych i Przedsiębiorczości, zostają usunięte z bazy danych w ciągu 7 dni od zakończenia weryfikacji.
  10. Przyznawanie Pakietu Mieszkańca i wydawanie Karty w postaci karty plastikowej:
    1. Mieszkaniec powinien złożyć wniosek o przyznanie Pakietu Mieszkańca i wydanie karty plastikowej w formie pisemnej w Urzędzie Miejskim w Oławie. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do nin. Regulaminu.
    2. Do wniosku należy dołączyć lub okazać dokumenty zgodnie z ust. 9 pkt. 2) Regulaminu. W przypadku braków we wniosku, urzędnik rozpatrujący wniosek telefonicznie lub mailowo wezwie do uzupełnienia wraz z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia. Z wezwania do uzupełnienia braków dokonanego drogą telefoniczną urzędnik sporządza notatkę służbową.
    3. Jeśli w ciągu siedmiu dni brakujące dokumenty nie zostaną uzupełnione wniosek nie zostanie rozpatrzony.
    4. Wniosek jest rozpatrywany w ciągu 14 dni od daty jego złożenia.
    5. Wnioski odrzucone, pozostawione bez rozpatrzenia lub nieczytelne zostają zniszczone w ciągu 20 dni od weryfikacji.
  11. Każdorazowa zmiana danych wymaga złożenia wypełnionego wniosku i zgłoszenia w Urzędzie Miejskim w Oławie z dowodem osobistym i Kartą.
  12. Wydawanie duplikatu odbywa się na wniosek złożony w formie tradycyjnej, po okazaniu dowodu osobistego i wniesieniu opłaty w wysokości 50 zł.
  13. Unieważnienie Karty odbywa się na wniosek Mieszkańca, a w przypadku dzieci zgodnie z § 2 ust. 4 Zarządzenia.

§ 3. Zasady korzystania z Karty na terenie Miasta.

  1. Korzystający z ulg i zwolnień na postawie Karty może być poproszony o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość uprawnionego. Dla osób nieletnich dokumentem takim jest legitymacja szkolna lub studencka. Dzieci nie objęte obowiązkiem szkolnym mogą korzystać z ulg i zwolnień wyłącznie w obecności rodzica lub prawnego opiekuna wraz z jego Kartą i dokumentem potwierdzającym jego tożsamość.
  2. Osoby uprawnione nie mogą użyczać Karty osobom trzecim, pod karą cofnięcia uprawnień.
  3. Użytkownik na podstawie Karty może korzystać z Pakietu Mieszkańca.

§ 4. Zasady udziału Partnerów w Programie.

  1. Wprowadzenie systemów zniżkowych, bądź promocyjnych opłat zaproponowanych przez Partnerów nastąpi po podpisaniu porozumienia zawartego pomiędzy Miastem a Partnerem, po złożeniu deklaracji Partnera określającej zasady współdziałania. Wzory:
    1. deklaracji określa załącznik nr 2 do Regulaminu,
    2. porozumienia określa załącznik nr 3 do Regulaminu.
  2. Partnerzy Programu mają prawo korzystać we własnych materiałach promocyjnych z logo Programu.
  3. Przy podpisywaniu umowy Partnerom zostanie przekazany zestaw materiałów promocyjnych.
  4. Lokale Partnerów Programu, miejsca honorowania Kart, ulotki, plakaty i materiały informacyjne dotyczące wydarzenia, w trakcie którego przysługują uprawnienia wynikające z posiadania Karty, oznakowane zostaną logo programu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia.
  5. Wykaz Partnerów uczestniczących w realizacji programu Oławska Karta Mieszkańca oraz oferowanych przez nich ulg i zwolnień publikowany będzie na dedykowanej stronie https://miasto.olawa.pl/.