§ 1. Postanowienia ogólne
- Regulamin programu Oławska Karta Mieszkańca określa:
- zasady przyznawania Oławskiej Karty Mieszkańca, w tym karty plastikowej, korzystania z uprawnień przysługujących posiadaczowi Oławskiej Karty Mieszkańca.
- warunki korzystania w Gminie Miasto Oława z uprawnień w ramach programu Oławska Karta Mieszkańca,
- Karta w postaci elektronicznej lub plastikowej potwierdza uprawnienia do korzystania przez jej posiadacza z ulg, zwolnień i preferencji oferowanych na terenie Gminy Miasto Oława przez uczestniczących w programie Partnerów.
- Ilekroć w Regulaminie programu Oławska Karta Mieszkańca jest mowa o:
- Programie – należy rozumieć program Oławska Karta Mieszkańca.
- Mieście – oznacza to Gminę Miasto Oława.
- Pakiecie Mieszkańca – oznacza pakiet uprawniający do korzystania z benefitów, zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach programu Oławska Karta Mieszkańca.
- Pakiecie - oznacza to zbiory zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach różnych programów.
- Mieszkańcu – oznacza to osobę uprawnioną do uzyskania Pakietu Mieszkańca oraz Karty i do korzystania z ulg przypisanych do osoby.
- Karta – identyfikator uczestnika Programu w formie elektronicznej lub plastikowej karty, który jednoznacznie wskazuje na uczestnika programu i pozwala na weryfikację jego pakietów.
- Uchwała - uchwała Rady Miejskiej nr LXIV/399/23 z dnia 27 kwietnia 2023 roku w sprawie wprowadzenia i realizacji programu Oławska Karta Mieszkańca.
§ 2. Zasady przyznawania i wydawania karty.
- Karta wydawana jest bezpłatnie.
- Oławską Kartę Mieszkańca może otrzymać każda osoba, która spełnia co najmniej jeden warunek:
- jest zameldowana na terenie Miasta,
- zamieszkuje na terenie Miasta i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Oławie, ze wskazaniem Miasta jako swojego miejsca zamieszkania, bez względu na to, czy ta osoba osiąga dochód.
- Kartę wydaje się na wniosek osoby pełnoletniej, która jest uprawniona do korzystania z programu Oławska Karta Mieszkańca, zgodnie z warunkami zawartymi w § 5 ust 1 uchwały.
- Wnioskiem, o którym mowa w ust. 3 Rodzic może objąć dzieci, o których mowa w § 5 ust 2 uchwały.
- Dzieci do 6 roku życia korzystają z ulgi zniżek przypisanych do konta rodzica.
- W celu uzyskania Karty należy złożyć wypełniony, kompletny i czytelny wniosek. Wniosek może być złożony za pomocą dedykowanej aplikacji lub w formie pisemnej.
- Wniosek o wydanie Karty stanowi załącznik nr 1.
- Po upływie roku od przyznania, a następnie co rok należy Kartę zweryfikować:
- W przypadku osób zameldowanych w Mieście weryfikacja jest przeprowadzana automatycznie i termin ważności Karty jest przedłużany.
- W przypadku osób zamieszkałych w Mieście niezbędne jest przedstawienie do wglądu pierwszej strony rozliczenia podatkowego za ubiegły rok lub skan ostatniego rozliczenia w przypadku składania wniosku od stycznia do kwietnia bieżącego roku wraz z potwierdzeniem złożenia rozliczenia lub innego dokumentu: z Powiatowego Urzędu Pracy w Oławie lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oławie, deklaracji śmieciowej, potwierdzającego zamieszkiwanie w Mieście. Gdy rozliczenie lub inny dokument nie zostaną przedstawione lub Miasto nie jest w nich wskazane, wówczas Karta traci ważność.
- Przyznawanie Pakietu mieszkańca i wydawanie Karty w postaci elektronicznej:
- Wnioskodawca rejestruje konto na stronie https://miasto.olawa.pl/:
- za pomocą węzła krajowego login.gov.pl,
- za pomocą elektronicznego formularza rejestracyjnego, w którym uzupełnia dane osobowe i oświadcza o ich prawidłowości.
- Po rejestracji, za pośrednictwem konta składa wniosek, o przyznanie pakietu, do którego dołącza:
- skan dowodu osobistego w przypadku rejestracji konta za pomocą formularza,
- aktualne zdjęcie każdej z osób, których dotyczy wniosek,
- skan legitymacji studenckiej lub legitymacji szkolnej, w przypadku młodzieży uczącej się do 25 roku życia i oświadczenie o planowanym terminie zakończenia nauki,
- skan orzeczenia o niepełnosprawności, w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką Rodziców, w przypadku, o którym mowa w § 5 ust.2 pkt.3 Uchwały,
- wnioskodawca, który zamieszkuje w Oławie i nie jest zameldowany dołącza skan pierwszej strony rozliczenia podatkowego za ubiegły rok lub skan pierwszej strony ostatniego rozliczenia w przypadku składania wniosku od stycznia do kwietnia bieżącego roku wraz z potwierdzeniem złożenia rozliczenia lub zaświadczenie z PUP w Oławie o przyznaniu statusu osobny bezrobotnej ze wskazaniem Miasta jako miejsca pobytu tymczasowego lub decyzji z MOPS o przyznaniu zasiłku, ze wskazaniem Miasta jako miejsca pobytu świadczeniobiorcy lub deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wniosek nie będzie rozpatrywany, gdy w przedstawionych dokumentach Miasto nie jest wskazane jako miejsce zamieszkania.
- Po założeniu konta, potwierdzając tożsamość za pomocą węzła krajowego login.gov.pl lub zameldowania w Oławie, zgodnego z bazą Urzędu Miejskiego, w przypadku braku niektórych dokumentów, wnioskodawca jednorazowo, przez 7 dni korzysta z tymczasowego Pakietu Mieszkańca. Jeśli w ciągu siedmiu dni brakujące dokumenty nie zostaną uzupełnione, tymczasowy Pakiet Mieszkańca wygasa i wniosek o jego wydanie nie zostanie rozpatrzony.
- Pakiet Mieszkańca stały przyznaje się w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- Pakiet Mieszkańca stały zostaje przyznany automatycznie przy założeniu konta przez węzeł krajowy i gdy występuje zgodność z bazą Urzędu Miejskiego.
- Załączone dokumenty, po weryfikacji przez pracownika Wydziału Spraw Społecznych i Przedsiębiorczości, zostają usunięte z bazy danych w ciągu 7 dni od zakończenia weryfikacji.
- Wnioskodawca rejestruje konto na stronie https://miasto.olawa.pl/:
- Przyznawanie Pakietu Mieszkańca i wydawanie Karty w postaci karty plastikowej:
- Mieszkaniec powinien złożyć wniosek o przyznanie Pakietu Mieszkańca i wydanie karty plastikowej w formie pisemnej w Urzędzie Miejskim w Oławie. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do nin. Regulaminu.
- Do wniosku należy dołączyć lub okazać dokumenty zgodnie z ust. 9 pkt. 2) Regulaminu. W przypadku braków we wniosku, urzędnik rozpatrujący wniosek telefonicznie lub mailowo wezwie do uzupełnienia wraz z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia. Z wezwania do uzupełnienia braków dokonanego drogą telefoniczną urzędnik sporządza notatkę służbową.
- Jeśli w ciągu siedmiu dni brakujące dokumenty nie zostaną uzupełnione wniosek nie zostanie rozpatrzony.
- Wniosek jest rozpatrywany w ciągu 14 dni od daty jego złożenia.
- Wnioski odrzucone, pozostawione bez rozpatrzenia lub nieczytelne zostają zniszczone w ciągu 20 dni od weryfikacji.
- Każdorazowa zmiana danych wymaga złożenia wypełnionego wniosku i zgłoszenia w Urzędzie Miejskim w Oławie z dowodem osobistym i Kartą.
- Wydawanie duplikatu odbywa się na wniosek złożony w formie tradycyjnej, po okazaniu dowodu osobistego i wniesieniu opłaty w wysokości 50 zł.
- Unieważnienie Karty odbywa się na wniosek Mieszkańca, a w przypadku dzieci zgodnie z § 2 ust. 4 Zarządzenia.
§ 3. Zasady korzystania z Karty na terenie Miasta.
- Korzystający z ulg i zwolnień na postawie Karty może być poproszony o okazanie dokumentu potwierdzającego tożsamość uprawnionego. Dla osób nieletnich dokumentem takim jest legitymacja szkolna lub studencka. Dzieci nie objęte obowiązkiem szkolnym mogą korzystać z ulg i zwolnień wyłącznie w obecności rodzica lub prawnego opiekuna wraz z jego Kartą i dokumentem potwierdzającym jego tożsamość.
- Osoby uprawnione nie mogą użyczać Karty osobom trzecim, pod karą cofnięcia uprawnień.
- Użytkownik na podstawie Karty może korzystać z Pakietu Mieszkańca.
§ 4. Zasady udziału Partnerów w Programie.
- Wprowadzenie systemów zniżkowych, bądź promocyjnych opłat zaproponowanych przez Partnerów nastąpi po podpisaniu porozumienia zawartego pomiędzy Miastem a Partnerem, po złożeniu deklaracji Partnera określającej zasady współdziałania. Wzory:
- deklaracji określa załącznik nr 2 do Regulaminu,
- porozumienia określa załącznik nr 3 do Regulaminu.
- Partnerzy Programu mają prawo korzystać we własnych materiałach promocyjnych z logo Programu.
- Przy podpisywaniu umowy Partnerom zostanie przekazany zestaw materiałów promocyjnych.
- Lokale Partnerów Programu, miejsca honorowania Kart, ulotki, plakaty i materiały informacyjne dotyczące wydarzenia, w trakcie którego przysługują uprawnienia wynikające z posiadania Karty, oznakowane zostaną logo programu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia.
- Wykaz Partnerów uczestniczących w realizacji programu Oławska Karta Mieszkańca oraz oferowanych przez nich ulg i zwolnień publikowany będzie na dedykowanej stronie https://miasto.olawa.pl/.